"Apka" - Karolina Wójciak

"Świat realny jest teraz tak zmieszany z tym wirtualnym, że nie widać między nimi granicy. Mieszają się ze sobą jak składniki w zupie, tworząc całość zwaną życiem. Każde słowo napisane w necie ma wagę tego wypowiedzianego na żywo. Co więcej, jest gorsze, bo zostawia ślad na zawsze. Tego nie da się usunąć." 

 "Apka" - Karolina Wójciak  



Sandra. 
Leon. 
Maks. 
Trzy osoby. 
Trzy historie zakorzenione mocno w Internecie. 

Hejt. 
Celowe działanie czy nieporozumienie?
Złudna anonimowość. 
To co dzieje się w wirtualnym świecie ma konsekwencje w realu. 


Jak bardzo ogromne?
Przekonali się o tym bohaterowie książki "Apka" Karoliny Wójciak. 


A Ty? Zastanawiasz się czasem jaki ślad zostawiasz po sobie w wirtualnym świecie? 


* * * * * 


W książce kotłowało się jak we wrzącej zupie. Miałam wrażenie, że co chwilę na powierzchni pojawiały się nowe emocje, uczucia, zdarzenia. 

Ja byłam w tej historii! 

Siedziałam przed komputerem, na kanapie, w samochodzie. Chodziłam po szkolnym korytarzu i ukrywałam się na dworcu. Śledziłam ich poczynania w social mediach. 
Czasami miałam ochotę potrząsnąć tymi ludźmi i wykrzyczeć: co Ty człowieku robisz?! 
W tym wykreowanym świecie starałam się zamykać oczy i udawać, że to co czytam jest tylko fikcją. I nie dzieje się na prawdę. Że mnie tam nie ma. 

Pomimo przyświecających ideałów, to co miało być walką o sprawiedliwość wymknęło się spod kontroli. Kibicowałam im. Na prawdę kibicowałam, aby znaleźli równowagę pomiędzy tym co złe, dobre i właściwe. Tylko jak odróżnić co jest czym, gdy spirala zdarzeń coraz bardziej się nakręca? 

Ta książka uderza do głowy. Plącze myśli. Powoduje szybsze bicie serca i rozszerza źrenice. Na długo zostaje w pamięci. 

Czytajcie! 

Jednak ostrzegam. Jest pewne ryzyko. 
Obawiam się, że również Was wciągnie.


Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki. Ale jakże udane! Po kolejne książki Karoliny Wójciak sięgam bez zastanowienia. 


Komentarze

Popularne posty